Assistentiewoningen

Een assistentiewoning is de ideale oplossing voor de actieve senior of voor koppels die willen genieten van privacy, rust en zelfstandigheid in een veilige omgeving.

De groep van assistentiewoningen “Solleveld” omvat 24 ruime en comfortabele woningen (+/- 56 en 68 m²) die verbonden zijn aan het woonzorgcentrum. Hierdoor is hulp nooit veraf.

Meer info over:

onze assistentiewoningen  hulp- en dienstverlening • inspraakorganen • prijzen • aanvraag tot opname 

Onze assistentiewoningen

Iedere woning kan rekenen op een gezellige woonkamer, ingerichte keuken, slaapkamer, badkamer en een balkon van 5 m². 6 van onze assistentiewoningen beschikken over een 2de slaapkamer. De woningen zijn niet bemeubeld waardoor iedereen ze naar eigen smaak volledig zelf kan inrichten.

Het gebouw is voorzien van een lift en rolstoeltoegankelijk. Daarnaast zijn er ook een aantal gemeenschappelijke voorzieningen zoals een eigen wassalon, ontmoetingsruimte, terras en mooie tuin.

Hoewel wij over een aantal parkeerplaatsen beschikken, is het ook mogelijk om tegen betaling een individuele garagebox, carport of vaste autostaanplaats te huren.

Wij bieden volgende hulp- en dienstverlening aan:

• een noodoproepsysteem (dag en nacht permanentie vanuit het wzc)
• de mogelijkheid om vrijblijvend deel te nemen aan activiteiten van het wzc
• onderhoud van de tuin, gangen en gemeenschappelijke ruimtes
• een wasserette in het gebouw
• hulp van de woonassistent, en de sociale en administratieve dienst van het wzc
• hulp van de medewerker technische dienst vanuit het wzc
• de mogelijkheid om tegen betaling maaltijden te bestellen vanuit het wzc
• tegen betaling een beroep doen op de kapper of pedicure van het  wzc
• vrije toegang tot de kapel van het woonzorgcentrum

Inspraakorganen

Naast de ideeënbus en het suggestieboek is de gebruikersraad het overlegorgaan bij uitstek. Deze raad, die bestaat uit een verkozen voorzitter en ondervoorzitter, formuleert adviezen over de dagelijkse werking. Iedere bewoner mag hieraan deelnemen. De gebruikersraad vergadert 4 keer per jaar. Het verslag wordt uitgehangen en gepubliceerd in ons huiskrantje.

Vragen problemen of opmerkingen mogen steeds worden opgenomen met de directie, de dagelijks verantwoordelijke of de sociale dienst (woonassistent). Daarnaast kunnen ze kenbaar gemaakt worden via het klachtenregister, een ideeënbus of via de brievenbus aan de inkomhal. De directie verbindt zich ertoe alle suggesties of klachten te onderzoeken en te behandelen en indien gewenst te bespreken op de bewonersraad.

Prijzen

Dagprijs assistentiewoning met 1 slaapkamer:   € 45,84 per dag

Dagprijs assistentiewoning met 2 slaapkamers:  € 52,04 per dag

• de verblijfsvergoeding voor de woning
• onroerende voorheffing
• aansluiting voor radio, tv en telefoon (excl. abonnement)
• onderhoud van technische installaties
• een parkeerplaats voor bewoners met een eigen wagen
• bemiddeling met thuiszorgdiensten
• advies bij hulpmiddelen waardoor de zelfstandigheid kan behouden blijven
• ophaling van huishoudelijk afval
• 2x per jaar zemen van ramen aan buitenkant
• brandverzekering
• een verzekering van de inboedel ter waarde van € 12.400
• alles opgesomd onder hulp- en dienstverlening

• energiekosten (water, elektriciteit, verwarming)
• alle onkosten, taksten die hierboven niet werden opgenomen
• de vrijblijvend aangeboden dienstverlening: kapper, maaltijden …
• de wasserette
• abonnementen en gesprekskosten voor radio, tv en telefoon

Aanvraag tot opname

Vanaf de leeftijd van 65 jaar, kan men zich inschrijven op de wachtlijst. 

De aanvraag tot opname gebeurt bij voorkeur door de 65-plusser zelf. Wenst u meer informatie of komt u graag even langs? Dit is steeds mogelijk na een telefonische afspraak met onze woonassistente

Christine Ingang
Tel. 03 216 63 59
christine.ingang@zusters-berlaar.be

 

Als dit mogelijk is mag u op voorhand al wel het aanvraagformulier downloaden en laten invullen door de huisarts.